Bezpieczne mieszkanie to spokojny urlop

Zbliżający się wyjazd wakacyjny bardzo często powoduje w nas narastający niepokój. Zastanawiamy się co będzie jeśli pod naszą nieobecność pęknie rura albo ktoś włamie się do mieszkania. Czy trzeba będzie wracać wcześniej ze słonecznej plaży? Kto zajmie się mieszkaniem do czasu naszego powrotu?

Nasz niepokój jest całkowicie uzasadniony – mówi Paweł Fraczek agent Warty w Zatorze. – W domu nikogo nie będzie a złodzieje nie wybierają się na urlop. Nie można również zapominać o skutkach coraz częściej występujących latem anomalii pogodowych. Jeśli jesteśmy w domu, możemy się do takich wydarzeń przygotować i szybko zareagować. Gdy zostawiamy dom bez opieki najlepszym zabezpieczeniem jest dobra polisa mieszkaniowa z szerokim pakietem assistance.

Żywioły atakują latem

W okresie wakacyjnym zgłaszanych jest do Warty dwa razy więcej szkód spowodowanych opadami deszczu, gradobiciem i huraganem niż w pozostałej części roku. Podobnie jest ze szkodami, których przyczyną jest burza. Wbrew pozorom, tylko niewielka część z nich wynika np. z zapalenia się budynku na skutek bezpośredniego uderzenia pioruna. Aż 90% to tzw. szkody przepięciowe. W ich efekcie możemy stracić wszystkie sprzęty elektryczne czy elektroniczne takie jak: telewizor, komputer, laptop, lodówka, kuchnia elektryczna itp., które w czasie burzy podłączone są do sieci. Taka strata oznacza duże wydatki. Aby wystąpiła szkoda przepięciowa piorun nie musi trafić bezpośrednio w dom, wystarczy, że uderzy w okolicy. Tymczasem nie każde ubezpieczenie mieszkaniowe daje ochronę na wypadek szkód przepięciowych. Jest to często opcja dodatkowo płatna. W ubezpieczeniach mieszkaniowych Warty ochrona na wypadek przepięć zawarta jest w podstawowym zakresie, dzięki czemu można odzyskać koszty naprawy lub zakupu nowego sprzętu bez dodatkowej dopłaty.

Specjalista Warty uwagi

Wykupując kompleksową polisę mieszkaniową możemy też skorzystać z usługi assistance. Dzięki niej, w sytuacji awaryjnej w domu możemy liczyć na natychmiastową pomoc specjalisty. Np. w przypadku zalania mieszkania Warta zorganizuje i opłaci interwencję hydraulika, który naprawi np. pęknięty zawór czy wężyk. Jeśli złodziej uszkodzi zamek w drzwiach Warta przyśle ślusarza, a jeśli szalejąca wichura zerwie nam rynnę lub wybije szybę, zorganizuje usługę dekarza, który zabezpieczy rynnę lub szklarza, który wstawi szybę. I nawet nie trzeba będzie wracać z wakacyjnego wyjazdu. Wystarczy zostawić zaufanej osobie klucze i pełnomocnictwo do podejmowania decyzji w sprawach związanych z nieruchomością. Co ważne taka polisa działa przez cały rok, a nie tylko podczas wakacji.

Odszkodowanie? Szybko, łatwo i konkretnie

Czy to szkoda przepięciowa, zalana piwnica czy rozbita szyba, w Warcie dużo łatwiej jest zlikwidować szkodę. W około 50% szkód mieszkaniowych Warta wypłaca odszkodowanie bez konieczności oczekiwania na oględziny rzeczoznawcy. Ten sposób likwidacji szkody nazywany też „na telefon”, bo tą drogą ustalana jest z klientem wysokość odszkodowania. Klienci Warty mogą też korzystać z pierwszej w Polsce aplikacji do mobilnej likwidacji szkód – Warta MOBILE. To bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające w prosty sposób przejść przez proces likwidacji szkody. Dzięki aplikacji klient na bieżąco ma dostęp do informacji i dokumentów w swojej szkodzie i może w szybki sposób komunikować się z ubezpieczycielem.

Ramka:

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zapraszamy do biura  J. Słowackiego 15 b. 2/16